Hi guys!

zevande

I'm Zevande and is just a random 17 year old person from Sweden. I would love to rp more than I have done before. I can do any rp but I love fantasy and would be fun to do fandom rp too! The fandoms I am in the most are Marvel and Dragon age (I haven't played Inquisition yet) But if you are in mood for another fandom then just ask me and I will try to be one charater or an OC from there.

Feel also free to message me anytime :3

/Zevande

Greetings and salutations!

Welcome to RP Nation, where Roleplay is our business.

You've found us, congratulations for choosing the best RP site on the whole intertubes, we're glad you're here and a part of the expanding universe that is RP Nation. Also, now you're officially one of the cool kids.

Before you being your quest to becoming one of the old hats here at RPN, please do take a second and take a look at the site rules. You can find them here: INFO - Official Site Rules | RpNation.com - Best Roleplay Forum.

Unlike the Pirate code, they aren't more like suggestions but rules that we take a bit seriously. If, however, you've got a few pieces of eight you'd like to swing our way, we're always more than happy to take it. (I said, the rules weren't suggestions, never said we weren't piratey mate).

Once you've had a glance over the rules there's more information to be had here: Site Questions & Information | RpNation.com - Best Roleplay Forum. You can find something there to answer just about any question you might have.

Now then, I know that you have to answers that you're wanting answered now and the first is, you can join any RP that is open. You can find the different RP genres here: Roleplays | RpNation.com - Best Roleplay Forum

They're set up by genre so if you're looking for that Belgariad fandom RP (sorry, none yet exists here) then you'll know you aren't going to be looking in the futuristic genre. Each genre has an interest check at the top of the page and you can peruse this to see if anyone is wanting to create an RP.

If you are trolling the RPs and you just gotta make your own futuristic version of the Elenium, then you can pick the genre (future or fandom? I don't know!) and create an interest check. In the interest check you can tell the whole world about your RP and what you want to do with it. If you get enough people to say Aye! then you create your RP.

If you have any questions, issues, or concerns, don't hesitate to get in touch with either the moderators of your forum (the genre), the Super moderators, or even the admin staff. You can do that here: Site Questions & Information

Again, welcome to RPN and happy RPing.

Xylin

Nämen, har vi en annan svensk här? ( :D ) Det förväntade jag mig faktiskt inte! Trevligt att träffas!

Är också helt ny här, så försöker lista ut hur den här sidan fungerar just nu ^^´

Nämen tjena! Detta förväntade jag inte heller mig xD Tack detsamma, försöker också lista ut hur detta fungerar men jag tror att man lär sig snabbt, det brukar ju vara så på nya hemsidor :3

Haha, ja precis! ^^ Om du är intresserad skulle jag gärna göra en rp någon gång!

Är själv intresserad av lite allt möjligt, allt från fantasy till sci-fi, men brukar för det mesta hålla mig till fandom. Går just nu igenom en "Disney´s Gargoyles" fas (<3.<3)

De har nog aldrig slagit igenom så stort i Sverige så jag blir inte förvånad om du inte sett eller ens hört talas om den serien xD

Men det skulle vara kul att få en ny RP kompis här ^^

haha sure! Det skulle vara jättekul! Jag gör också lite allt möjligt och jag älskar fantasy! I de fandom jag är med i så är det för det mesta Marvel x3 Jag har tyvärr aldrig hört talas om den serien (':3) men det skulle vara jättekul om vi gjorde en :3

@zevande Just check the thread out and if you like it, you can chose what character would you like making (see it on the overview tab) and go make your character (at the character sign up, there's a format that you could follow there) Wish to RP with you.

Vad roligt att höra! ^^ Hehe, nä det förvånar mig inte att du ej hört talas om den serien (8))

Men finns det något särkilt du känner för att göra en rp om just nu? Fantasy är ju alltid roligt!

Jag tackar aldrig nej till fantasy xD jag är ett mer fan av Lord of the rings liknande fantasy än urban fantasy om du förstår vad jag menar :3 det är också kul om det dyker upp romans i det också (jag brukar vara en kille i mina rps, vet inte hur det är med dig :3) sak vi ha någon plot till det eller bara se hur det slutar? :3

Ja, Lord of the rings fantasy känns mer familjärt för mig, eller vad man nu ska säga. ^^ Oh, jag har inte något emot romans alls, föredrar det faktiskt! Jag kan vara både och, det beror lite på vad för sorts rps det är, men jag kan gärna vara en tjej ;)

En plot hade varit ganska bra, så att vi har någonting att utgå ifrån liksom ^^ Har du någon speciell plot i åtanke?

Jag har även faktiskt bara gjort rps på engelska (':3), men om du känner för svenska så funkar det för mig också ( ;) )

haha well... har typ en plot som jag har velat göra länge nu men inte hittat någon att göra det med xD det är typ att person A är en före detta lönnmördare men har lämnat sin grupp men eftersom hen är efterlyst överallt så kan hen bara vara kvar i naturen. En dag så möter A på person B som har gått vilse i skogen, B känner inte igen A så hen tror att A är en helt vanlig person, A lovar B att hitta hem men måste också göra allt för att B inte ska upptäcka att A är en mördare. Romans händer och stuffs händer xD

jag kör helst på engelska ^^ tycker det låter bättre då :3

Haha, nu har du minsann hittat någon! ;)

Gillar verkligen den här "ploten"..pff, kan man säga så? xD ...I alla fall, detta låter riktigt bra! Så skulle gärna köra på detta!

Och aa, det känns mera hemma att köra på engelska för mig med ^^

yay! :D jag brukar säga också säga "plotten" typ lite svengelsk xD tack för att du tycker om den :3 vem skulle du vilja vara av dem? och vem ska börja? för då skapar vi då ett thread där vi gör den :3

Haha, svengelska är awesome! xD Jag skulle gärna vilja vara person B i så fall, om det är ok ^^ Och är det ok om du börjar? Har inte riktigt lyckats klura ut hur man skapar threads o sånt... .___. inte ännu i alla fall xD :3 En vacker dag dock...

Det är så ok som det kan bli ^^ ska försöka att skapa en thread men jag tror att jag kommer att lyckas :3

Users who are viewing this thread

Back