SirBlazeALot
Seven Thousand Club
↟ Archery Branch ↟
[SIZE=14.666666666666666px]In case you were born yesterday, characters in this branch use bows as their primary weapons. As archers, they are extremely accurate and effective against flying units. However, they're limited to fighting at a distance, and they tend to be vulnerable when attacked up close. Characters in this branch can deal out quite a bit of damage, but for the most part, they aren't the sturdiest guys. Archers benefit most when they're backing up another unit,[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]so they should focus on positioning themselves on cells where they can attack but can’t be attacked themselves.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Members[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Hunters[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Archers, Nomads, Trappers, Poachers[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Snipers, Rangers, Nomad Troopers, Beastmasters, Bounty Hunters, Botanists, Huntsmen & Dragon Hunters.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]In case you were born yesterday, characters in this branch use bows as their primary weapons. As archers, they are extremely accurate and effective against flying units. However, they're limited to fighting at a distance, and they tend to be vulnerable when attacked up close. Characters in this branch can deal out quite a bit of damage, but for the most part, they aren't the sturdiest guys. Archers benefit most when they're backing up another unit,[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]so they should focus on positioning themselves on cells where they can attack but can’t be attacked themselves.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Members[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Hunters[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Archers, Nomads, Trappers, Poachers[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Snipers, Rangers, Nomad Troopers, Beastmasters, Bounty Hunters, Botanists, Huntsmen & Dragon Hunters.[/SIZE]
↟ Noob Class ↟
Hunter
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]They've never been in a fight before, but they've hunted game before. People and rabbits are the same thing, right? They can promote to [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Archers, Nomads, Trappers, or Poachers.[/SIZE]
↟ 1st Classes ↟
Archer
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]They’re your basic run of the mill bowman on foot. They've got pretty good aim and strong arms from pullin' that damn bow string back all the time. Look at those god damn biceps, dog. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Snipers[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Rangers[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px].[/SIZE]
Nomad
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Traveling bowmen who ride upon horseback. They can cover a lot of ground and fire in quick succession. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Nomad Troopers[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Beastmasters. [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Their high HP makes them excellent archers to follow up behind other mounted units.[/SIZE]
Trapper
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, GAUNTLETS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Hunters that have specialized in setting crafty booby traps that are invisible to the enemy eye. Trappers can capture any non-armored, unmounted unit without fail. A key element of the Trapper is keeping them well stocked with items. They make for sub-par combatants and should avoid fighting if possible. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Bounty Hunters[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Botanists.[/SIZE]
Poacher
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Poachers tend to form organizations typically composed only of humans that are spread all over Satrella. Their members are dedicated to poaching Laguz and Manaketes. Though weak against any other unit, the Poachers are absolutely deadly to transforming units. They wear heavily padded leather armor to protect themselves from bites. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Huntsmen[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Dragon Hunters[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px].[/SIZE]
↟ 2nd Classes ↟
Sniper
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]A sharpshootin' rootin' tootin' Archer who is almost guaranteed to land a hit, and a powerful one at that. Snipers are best dealt with immediately, and should be incapacitated before an ally is within their range. Luckily, they still suffer from their low Defense and sub-par Resistance.[/SIZE]
Ranger
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, LANCES[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Rangers are Archers who have taken up close combat in order to play more roles in battle. Their keen eyes make them ideal for exploring dark or foggy areas as well as for spotting hidden enemies and traps. Take care of these guys before trying anything sneaky because they’re the first to see some sus shit going down.[/SIZE]
Nomad Trooper
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, SWORDS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]These guys are straight up nasty on the field. They ride in and shoot you from afar and then cut your ass when you get close. Their horseback riding skills allow them to cover hella ground and their health is even higher now. Nomad Troopers are excellent for rescuing other units and taking them somewhere safe. You can expect these dudes to be the first ones on the scene. Luckily, they’re pretty average when it comes to Resistance, so using Fire Magic against them is a good idea.[/SIZE]
Beastmaster
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, ANIMA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Nomads who have become one with nature. They've stopped riding on horseback so they have less movement, but they're now capable of summoning a Bael to help them fight in battle. Beastmasters have low Defense and tend to rely on their Baels and their allies to protect them as they make their way through the battlefield. However, their high Resistance makes them a poor target for mages.[/SIZE]
Bounty Hunter
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, GAUNTLETS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Epic Trappers who have truly made tying motherfuckers up against their will into an art. In addition to more traps, Bounty Hunters can call upon a flying mount of their choice (Gryphon, Wyvern, Pegasus, or Thunderbird, Bounty Hunter’s choice) to store and transport two prisoners, allies, or one of each. Bounty Hunters are still sub-par combatants, but their ability to bring people in alive can be invaluable. When facing a Bounty Hunter, it’s helpful to track their moves to avoid cells where a trap may have been placed.[/SIZE]
[*]
[SIZE=14.666666666666666px]Pls Strip:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that allows the Bounty Hunter to apply the Stripped status effect to Armored units by making them remove their armor. [/SIZE]
[*]
[SIZE=14.666666666666666px]Summon Carrier:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill. Summons a Gryphon, Pegasus, Wyvern, or Thunderbird Carrier. Carriers can hold two units at a time. If they are defeated in battle they will drop all of the prisoners they are carrying. Only one can be summoned at a time. A Carrier cannot be dismissed unless it isn’t carrying any units. If an enemy Carrier makes it to a corner cell of the map, any units it's carrying will officially be captured and the players will have to embark on a side quest to rescue them or pay to have them delivered back. Carrier mounts cannot attack but they can be attacked. If a Carrier’s Bounty Hunter is defeated before they are, the Carrier will head to the closest corner of the map it can get to.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Carriers’ Stats ([/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Pegasus[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Wyvern[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Gryphon[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Thunderbird[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px])[/SIZE]
Botanist
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, DARK[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Botanists are trappers who said, "You know what, fuck yo tools cuh" and they learned how to use dark magic to bring strange plants and fungi to life to fight and capture foes for them. And instead of using various items to get the job done, the Botanist needs only one item: Dark Seeds. They’re still pussies when it comes to defense so get in close or shoot them from afar. Just don’t come at them with magic.[/SIZE]
[*]
[SIZE=14.666666666666666px]Dark Seed:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] A passive skill that allows various plant based traps to be grown on soil-based terrain. Dark Seed plants can be planted from up to three cells away from the Botanist, thus allowing the trap to come into effect immediately on a unit already standing in the cell or remain dormant until a unit steps on the cell. Dark Seed skills affect both ally and enemy so be careful.[/SIZE]
Huntsman/Huntswoman
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Far more dangerous Poachers who are known for tactical raids on Laguz settlements. They can use arrows coated in a magic toxin to keep members of the Transforming Branch from...well...transforming. Huntsmen have grown more powerful and are now less useless against non-Transforming opponents, so be careful not to underestimate them. Beast units should avoid these guys at all costs.[/SIZE]
Dragon Hunter
[SIZE=14.666666666666666px]SWORDS, BOWS, ANIMA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Dragon Hunters have the kind of job title that lets you know exactly what the job entails. Dragon Hunters are well balanced units that can play a variety of roles in battle. Manaketes and Wyverns don’t stand a chance against them. Their high defense, and resistance makes them difficult to fight alone. Manipulate the weapon triangle and send a bunch of guys after a Dragon Hunter.[/SIZE]
Hunter
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]They've never been in a fight before, but they've hunted game before. People and rabbits are the same thing, right? They can promote to [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Archers, Nomads, Trappers, or Poachers.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 25/25[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Very Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Very Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Very Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 4 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Makings of Greatness:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Passive skill that grants +15% to a unit’s base CRIT, ACC, EVA, and LUK.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Basic Skill. The first time their HP reaches 0, they will merely flee the fight, and they may return for the next chapter. Can only be used once until it’s refilled.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Basic Skill. Allows the unit to capture opponents in place of killing them. Requires Ropes or Chains.[/SIZE]
↟ 1st Classes ↟
Archer
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]They’re your basic run of the mill bowman on foot. They've got pretty good aim and strong arms from pullin' that damn bow string back all the time. Look at those god damn biceps, dog. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Snipers[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Rangers[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px].[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 50/50[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 5 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]ACC +15%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]EVA +15%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]ASS +10%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Gotta Run:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] A passive skill. If the 1st close ranged attack on the Archer misses, the second one will miss as well.[/SIZE]
Nomad
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Traveling bowmen who ride upon horseback. They can cover a lot of ground and fire in quick succession. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Nomad Troopers[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Beastmasters. [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Their high HP makes them excellent archers to follow up behind other mounted units.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 70/70[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic:Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 8 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]EVA +20%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]LUCK +10%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]ASS +10%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]BEAST attribute[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Nomads do not retain this skill upon promotion.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Rescue:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that allows the Nomad to carry an infantry unit on their mount and protect them from further harm.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Into The Winds:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] A passive skill. Movement increases by 1 cell when carrying another unit.[/SIZE]
Trapper
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, GAUNTLETS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Hunters that have specialized in setting crafty booby traps that are invisible to the enemy eye. Trappers can capture any non-armored, unmounted unit without fail. A key element of the Trapper is keeping them well stocked with items. They make for sub-par combatants and should avoid fighting if possible. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Bounty Hunters[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Botanists.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 45/45[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 6 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% EVA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% LUCK[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Lasso: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]A passive skill that allows the Trapper to use Ropes or Chains as a lasso to capture any unarmored, unmounted unit without fail when standing next to the target or one cell away.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Set Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that allows the trapper to set down various traps granted that they have the proper equipment in their inventory.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Bear Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that sets down a bear trap on an adjacent cell. Victims that step on it receive the Cripple Status Effect. Requires the item Bear Trap to be in the Trapper’s inventory. Ineffective against Flying and armored units.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Noose Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that requires 1 of either the Ropes or Chains items to set up a noose trap that tightens around the ankle and pulls the victim upward and upside down to await capture when they step on the cell adjacent to the Trapper in which the trap was placed. Obviously prevents movement and is ineffective against mounted and armored units.[/SIZE]
Poacher
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Poachers tend to form organizations typically composed only of humans that are spread all over Satrella. Their members are dedicated to poaching Laguz and Manaketes. Though weak against any other unit, the Poachers are absolutely deadly to transforming units. They wear heavily padded leather armor to protect themselves from bites. They can promote to[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Huntsmen[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]or[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Dragon Hunters[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px].[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 60/60[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 5 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% EVA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ACC[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% CRIT[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Beastbane:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] A passive skill that guarantees at least 15 nonlethal damage per-hit against members of the Transforming class. [/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Zero Tolerance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]A passive skill that grants the Poacher +15% ACC when fighting a unit who is being supported by a member of the Transforming branch.[/SIZE]
↟ 2nd Classes ↟
Sniper
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]A sharpshootin' rootin' tootin' Archer who is almost guaranteed to land a hit, and a powerful one at that. Snipers are best dealt with immediately, and should be incapacitated before an ally is within their range. Luckily, they still suffer from their low Defense and sub-par Resistance.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 60/60[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Very High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 6 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% ACC increased to +25% [/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% EVA remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ASS remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Gotta Run: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Lethality: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]A Die skill with a 15% chance of instantly killing the target whenever the Sniper attacks.[/SIZE]
Ranger
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, LANCES[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Rangers are Archers who have taken up close combat in order to play more roles in battle. Their keen eyes make them ideal for exploring dark or foggy areas as well as for spotting hidden enemies and traps. Take care of these guys before trying anything sneaky because they’re the first to see some sus shit going down.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 75/75[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 7 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% ACC remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% EVA remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ASS increased to +20%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Gotta Run: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]True Sight: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]An active skill that allows the Ranger to see all nearby invisible enemies and traps within a 5 cell radius.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Eagle Eye:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Passive skill that gives the Ranger increased visibility in the dark or fog.[/SIZE]
Nomad Trooper
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, SWORDS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]These guys are straight up nasty on the field. They ride in and shoot you from afar and then cut your ass when you get close. Their horseback riding skills allow them to cover hella ground and their health is even higher now. Nomad Troopers are excellent for rescuing other units and taking them somewhere safe. You can expect these dudes to be the first ones on the scene. Luckily, they’re pretty average when it comes to Resistance, so using Fire Magic against them is a good idea.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 90/90[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 9 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+20% EVA remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% LUCK remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ASS is increased to +20% ASS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]BEAST attribute[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Rescue: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Stays the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Into The Winds: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Stays the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Just Passing By:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] A Die skill that gives a 50% chance to damage another enemy in the path on the way to the desired target. If the skill activates, it can be used on any one enemy standing in a cell adjacent to any of the cells traveled by the Nomad Trooper on the way to their target cell.[/SIZE]
Beastmaster
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, ANIMA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Nomads who have become one with nature. They've stopped riding on horseback so they have less movement, but they're now capable of summoning a Bael to help them fight in battle. Beastmasters have low Defense and tend to rely on their Baels and their allies to protect them as they make their way through the battlefield. However, their high Resistance makes them a poor target for mages.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 70/70[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 6 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+20% EVA remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% LUCK is increased to +20%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ASS remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Reinstated upon promotion.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Rescue: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Beastmasters do not retain this skill upon promotion.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Into The Winds: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Can no longer be used.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Beast Whisperer:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that can prevent an enemy mounted unit from moving for one turn, or can increase the movement of an allied mounted unit by 1 cell. Can be used from up to 1 cell away.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Summon Bael:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An Active skill that summons a Bael to fight for The Beastmaster. The Bael acts as another unit controlled by the player. When the Bael's HP is reduced to 0 it will flee the battle, and one turn must pass before it is summoned again. It’s important to remember that Baels have a poisonous bite. At rank A Anima, the summoned Bael will become an Elder Bael. Summoned Baels will receive an incurable version of the Berserk status effect and attack whoever’s closest to them if their Beastmaster is defeated before they are. Summoned Bael and Elder Bael’s stats are equivalent to their entry in the Monster Branch.[/SIZE]
Bounty Hunter
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, GAUNTLETS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Epic Trappers who have truly made tying motherfuckers up against their will into an art. In addition to more traps, Bounty Hunters can call upon a flying mount of their choice (Gryphon, Wyvern, Pegasus, or Thunderbird, Bounty Hunter’s choice) to store and transport two prisoners, allies, or one of each. Bounty Hunters are still sub-par combatants, but their ability to bring people in alive can be invaluable. When facing a Bounty Hunter, it’s helpful to track their moves to avoid cells where a trap may have been placed.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 70/70[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 7 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% EVA is increased to +25% EVA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% LUCK[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Lasso:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Enhanced upon promotion. Units capture by the Bounty Hunter have no chance of escaping outside of battle..[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Set Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Bear Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Noose Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Tripwire:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that places a tripwire on a cell adjacent to the Bounty Hunter. The tripwire demounts units on Horseback when set up on any cell but can demount a Flying unit only when set up in Forest cells. [/SIZE]
[*]
[SIZE=14.666666666666666px]Pls Strip:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill that allows the Bounty Hunter to apply the Stripped status effect to Armored units by making them remove their armor. [/SIZE]
[*]
[SIZE=14.666666666666666px]Summon Carrier:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill. Summons a Gryphon, Pegasus, Wyvern, or Thunderbird Carrier. Carriers can hold two units at a time. If they are defeated in battle they will drop all of the prisoners they are carrying. Only one can be summoned at a time. A Carrier cannot be dismissed unless it isn’t carrying any units. If an enemy Carrier makes it to a corner cell of the map, any units it's carrying will officially be captured and the players will have to embark on a side quest to rescue them or pay to have them delivered back. Carrier mounts cannot attack but they can be attacked. If a Carrier’s Bounty Hunter is defeated before they are, the Carrier will head to the closest corner of the map it can get to.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Carriers’ Stats ([/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Pegasus[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Wyvern[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Gryphon[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Thunderbird[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px])[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]60/60[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]80/80[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]70/70[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px],[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] 60/60[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Low[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]High[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px],[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Average[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px],[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]High[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Low[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Average[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]EVA: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]120%[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px],[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] 90%[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]100%[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]130%[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]LUCK: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]25%[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]15%[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]10%[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px], [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]20%[/SIZE]
Botanist
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS, DARK[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Botanists are trappers who said, "You know what, fuck yo tools cuh" and they learned how to use dark magic to bring strange plants and fungi to life to fight and capture foes for them. And instead of using various items to get the job done, the Botanist needs only one item: Dark Seeds. They’re still pussies when it comes to defense so get in close or shoot them from afar. Just don’t come at them with magic.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 60/60[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 7 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% EVA [/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+15% LUCK increased to +25% LUCK[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Lasso:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same but becomes obsolete.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Set Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains but becomes obsolete.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Bear Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same but becomes obsolete.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Noose Trap:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same. Remains the same but becomes obsolete.[/SIZE]
[*]
[SIZE=14.666666666666666px]Dark Seed:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] A passive skill that allows various plant based traps to be grown on soil-based terrain. Dark Seed plants can be planted from up to three cells away from the Botanist, thus allowing the trap to come into effect immediately on a unit already standing in the cell or remain dormant until a unit steps on the cell. Dark Seed skills affect both ally and enemy so be careful.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Binding Vines:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill. Causes vines to erupt from the ground and bind the unit. Unmounted units are immediately captured, Mounted Units and Armored units will be prevented from movement for two turns.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Tree Fingers:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill. When used in a forest cell, trees will sprout arms and bind the unit. Unmounted units are immediately captured, Mounted Units and Armored units will be prevented from movement for two turns.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Pods of Doom:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill. Must be thrown on an empty cell. Sprouts a mushroom that causes units who step on them and all adjacent units to contract one of four status effects depending on the Pod. There are Hilarity Pods, Sleep Pods, Fear Pods, and Berserk Pods. The type of Pod being used must be explicitly stated. Pods are only activated when stepped on.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Chrysalis:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] An active skill. A tough cocoon like structure of tree branches will protect a unit from harm for three turns, however, the unit will be incapable of movement for those three turns.[/SIZE]
Huntsman/Huntswoman
[SIZE=14.666666666666666px]BOWS[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Far more dangerous Poachers who are known for tactical raids on Laguz settlements. They can use arrows coated in a magic toxin to keep members of the Transforming Branch from...well...transforming. Huntsmen have grown more powerful and are now less useless against non-Transforming opponents, so be careful not to underestimate them. Beast units should avoid these guys at all costs.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 60/60[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: Very High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Low[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 6 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% EVA increased to 20% EVA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ACC remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% CRIT remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Beastbane:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] This skill is enhanced upon promotion. Nonlethal damage is increased to 25 and is now effective against all units with the BEAST attribute.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Zero Tolerance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] This skill is enhanced upon promotion. ACC bonus is increased to +20% if the unit supporting the target is a member of the Transforming Branch and has the Beast Attribute.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Anthro Arrow:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]A passive skill that inflicts the Anthro status effect on members of the Transforming branch for three turns. [/SIZE]
Dragon Hunter
[SIZE=14.666666666666666px]SWORDS, BOWS, ANIMA[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Dragon Hunters have the kind of job title that lets you know exactly what the job entails. Dragon Hunters are well balanced units that can play a variety of roles in battle. Manaketes and Wyverns don’t stand a chance against them. Their high defense, and resistance makes them difficult to fight alone. Manipulate the weapon triangle and send a bunch of guys after a Dragon Hunter.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Health: 75/75[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Attack: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Defense: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Magic: Average[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Resistance: High[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Movement: 6 cells[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% EVA remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% ACC increased to +15% [/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]+10% CRIT increased to +15%.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Second Chance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Capture:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] Remains the same.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Beastbane:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] This skill is enhanced upon promotion. Non-lethal damage is increased to 25 and is effective against all units with the DRAGON attribute.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Zero Tolerance:[/SIZE][SIZE=14.666666666666666px] This skill is enhanced upon promotion. ACC bonus is increased to +20% if the unit supporting the target is a member of the Transforming Branch and has the Dragon Attribute.[/SIZE]
[SIZE=14.666666666666666px]Stonebreaker: [/SIZE][SIZE=14.666666666666666px]A Die skill with a 50% chance of breaking a Transforming unit’s Stone when fighting with a sword.[/SIZE]